Langkau ke kandungan utama

Jangan Fitnah Kami di Thailand



Oleh kerana kami Blogger dari Thailand. Ada segelintir manusia POLITIK TABSUB dari Malaysia ,paksa kami untuk mengaku kebenaran FITNAH ini.
Kami tiada kepentingan dalam politik Malaysia, so buat apa kami nak berbohong.Mereka gunakan bendera Thailand untuk melakukan provokasi politik. Ada juga yang TAG di Facebook kami,bila kami nyatakan kebenaran , dia dan geng mereka maki hamun saya. Apa dosa saya bila BERKATA BENAR.Ada yang suruh saya buka cawangan UMNO di Thailand. GILA GILA GILA.
Bila anda buat FITNAH, orang jelaskan kebenaran , Janganlah nak marah. Jangan keluar hadis dan Al Quran katakana kami kafir. Kami memang tak sokong atau undi PAS di Thailand. Takkan Kami KAFIR ?

Sila Baca Aktikel Berkaitan


PENJELASAN TENTANG FITNAH BERKENAAN
1.Top Sim Kad Tiada Expired date .
Jawapan kami          :Soalannya syarikat mana ? Di tiga Wilayah bergolak, penggunaan HP sangat ketat.Salinan Kad Pengenalan juga diambil. Cuma di wilayah yang dianggap selamat tidak perlu didaftarkan. Tarikh luput sama saja. Ada yang 3 bulan, 6 bulan , 12 bulan dan bergantung kepada tawaran dan promosi.
2. Lesen boleh pakai sampai mati dengan sekali bayar .
Jawapan kami : Lesen apa ? lembu , kerbau atau babi ? Lesen kenderaan ,kena renew setiap tahun,sama dengan di Malaysia. Cuma orang yang ambil 30 – 40 dahulu sahaja,boleh guna sepanjang hajat. Sekarang ini penguatkuasaan memasang lampu siang untuk motosikal dan pemakain helmet dikuat kuasa. Setiap hari ada road block. CUKAI JALAN DAN INSURAN pun kena bayar setiap tahun. Yang murah ,sekadar Syarat untuk membeli kereta atau kenderaan.Bila accident ramai yang mati kena tembak bukan mati kemalangan.KERANA masing masing nak claim kerosakkan.Terjadilah pergaduhan.
3.Warga tua , OKU dan Ibu Tunggal dapat Seratus sebulan bersamaan 1200 setahun. HAHAHAHA THB100 = RM10 . THB1200 sama dengan RM120 , makan kuaci pun belum tentu boleh hidup. Wargatua TERPILIH dapat THB500-THB700 sebulan bersamaan dengan RM50-RM70. Setahun berapa ? Sama dengan BRIM ka ?
Ibu Tunggal dapat ? FITNAH yang sangat besar. Orang Islam Thai umur 15 pun dah kahwin, umur 16 th dah cerai. Kebanyakkan yang berniaga Tom Yam di Malaysia adalah dari 3 Wilayah bergolak terutama Pattani.Kebanyakan wanita adalah Ibu Tunggal. Pi Tanya sendiri ?
OKU dapat ? kakak saya pun OKU , sampai sekarang umur 42 tahun mohon tak dapat lagi.
4.Murid Murid diberi Makanan Percuma. Benar . Murid murid yang nak jadi Tok Sami Budhah memang dapat makanan percuma. TAPI mereka kena berjalan ke tempat tempat yang mahu bagi makan pada mereka.
5.Parabola sekali bayar RM400 pakai sampai mati . HAHAHAHAHA tak da parabola tak gambar la sheikh ooooi. Semua channel kena guna para bola. Kalau nak tengok HBO atau macam Astro ,kena bayar sebulan THB1000 – THB1500. Kalau nak IPTV pun kena langgan. Ada PAHAM KA ?
6.Kereta import memang murah . Vios THB600,000 sebuah. Sebab Thai dah lama guna GST. So duti kereta dikurangkan. Kebanyakkan kilang pemasangan kereta dan motor Thai antara yang terbesar didunia. Seperti juga Malaysia Ron95 baru 2,30 dan di Thai Ron95 RM4.50 per liter. Guna kereta setahun bubuh minyak nilainya sama macam beli kereta Malaysia dan guna di Malaysia. Ada Faham ka ?
7. Keretapi kelas ketiga FREE. Benar masa promosi. Macam Airasia juga la, RM1 pun boleh fly.
8. dan macam macam lagi.
Nak komen tentang ini.   Anda perlu bersyukur tinggal di Malaysia,sebab buat FITNAH macam ni boleh terus hidup panjang. Kalau di THAI anda dan mungkin jadi MAYAT. Anda sekadar dating Thai cari AYAM di DANNOK dan balik MALAYSIA LAGAK MACAM ALIM ULAMAK. Sebenarnya anda tak tahu penderitaan kami disini. Sekarang kami sedang mengadakan kelas Bahasa Melayu dan Fardu AIn dan Pengajian IQRA.Kami ada seramai 232 orang.Kami terpaksa mencari DANA sendiri dalam membimbing anak anak mengenala ALLAH DAN MUHAMMAD SAW. Kalau anda terasa sukar tinggal di Malaysia,kami alu alukan kedatangan anda untuk mengajar sukarela tanpa gaji di Kampung kami. Sila hubungi kami di karlisahalim@gmail.com

 Sila Baca Aktikel Berkaitan





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

BORANG TM6 TM2 DAN TM3 THAILAND

TM6 THAI Borang TM6 , Borang TM2 dan Borang TM3 ke Thailand. Borang apakah itu ? Ramai yang dok keliru dengan borang ini. 1. Borang TM6 atau white card . Ada dua keratan yang perlu diisi. - keratan Arrival Card dan Departure Card, kena isi dua dua. - Arrival Card disimpan oleh Imigresen Thai. - Departure Card disimpan bersama passport atau border pass. - Departure Card MESTI diserahkan sewaktu keluar dari Thai. Disertakan bersama Passport semasa stamping. - JIKA HILANG , sila lapor ke Pejabat Imigresen atau tahan telinga kena maki ( hahaha ) Oleh itu ambil gambar passport dan TM6 simpan didalam HP sebagai bukti jika hilang. Borang TM2 dan TM3 dicopy dari  https://www.riderchris.com/ 2. TM2 adalah borang maklumat kenderaan. - Borang ini boleh didapati di Pejabat Imigresen Thai. - Diisikan dan diserah kepada Pegawai Imigresen Thai untuk mendapat pengesahan semasa stamping passport. - Serahkan semasa pulang ke malaysia kepada Pegawai Imigresen Thai semasa stamping P

LOKASI MENARIK DI PAK BARA SATUN THAILAND

Lokasi Menarik di Pak Bara Satun Thailand untuk dilawati. Persiapan untuk masuk Thailand melalu Wang Prachan, Satun menggunakan Passport ( MAY 2022 ) a. Thai Pass link https://land.tp.consular.go.th / DIMANSUHKAN SEJAK JULY 2022 b. Covid Insuran  DIMANSUHKAN SEJAK JULY 2022 b. Covid Insuran c. Insuran kenderaan ( Por Ror Bor & Voluntary ) d. Geran kenderaan e. TM6 TM2 TM3 Untuk memudahkan urusan sila klik link berikut https://wa.me/60196664087 ( Malaysia ) https://wa.me/6598505125 ( Singapura ) Border Pass  ( MAY 2022 ) a. Tempuh melawat 3h2m ( Tempuh 30 hari sejak July 2022 ) b. Tiada Thai Pass dan Insuran Covid  DIMANSUHKAN SEJAK JULY 2022 b. Covid Insuran c. Insuran kenderaan ( Por Ror Bor & Voluntary ) d. Geran kenderaan e. TM6 TM2 TM3 INSURAN KENDERAAN https://wa.me/60196664087 ( Malaysia ) https://wa.me/6598505125 ( Singapura ) 1. Wang Kelian Immigration, Customs, Quarantine and Security (ICQS) Complex +60 9-945 6328 https://maps.app.goo.gl/ayF7

Apa Ada Di Pak Bara Satun Thailand

Apa Ada Di Pak Bara Satun Thailand ? Macam mana nak pi kePak Bara ? Ini soalan lazim yang sering ditanya oleh pembaca. Mai aku nak cerita kat hangpa. Anda WAJIB lalu dan singgah di  CJS SATUN 406 Kedai milik Akitivis Bahasa Melayu Satun. Dikenali kalangan bikers dan rider Malaysia Singapura dan Asean. Kerana Banyak membantu mereka yang ditimpa musibah tanpa sebarang bayaran. CJS SATUN 406 1. Pos Imigresen Wang Kelian. Hangpa klik pautan ini.  Wang Kelian Ke Pak Bara 2. Pak Bara View, mercu tanda Pak Bara berlatarkan Ikan Maling dan Laut Andaman. Tempat santai seisi keluarga. Bermula jam 3.00 pm ada gerai menjual makanan. Pasar Malam pula setiap Sabtu dan Ahad adalah kemuncak pasar malam. Pautan Maps :  Pak Bara View Point Pak Bara View Point 3. Makanan Laut dan Makanan Thai yang ori. Dah enam tahun di Pak Bara dan sekitar Satun. Kedai terbaik Nava Seafood. Alasannya 100% HALAL . Arak tidak dibenarkan masuk ke Kedainya. Berbeza dengan kedai-kedai lain.TAPI ikut su